Veel gestelde vragen

Alle antwoorden op de meest voorkomende vragen. 

Calvet
bewerkingsmachines

Bewerkingsmachines

In onze Calvet 2.0 omgeving kunt u een offerte aanvragen voor één of meerdere machines. Het proces is simpel;

  1. U navigeert via het menu naar machines
  2. U geeft aan welk product u gaat bewerken (Aluminium, PVC of staal)
  3. U kiest een bewerkingscategorië (Frezen, Zagen, Boren enzv)
  4. U kiest het gewenste product en klikt op offerte aanvragen
  5. Indien u nog een machine wilt toevoegen zoals bijvoorbeeld een rollerbaan kunt u op dezelfde wijze een volgend product aan uw offerte toevoegen.

Hoelang de levering van een machine duurt, valt niet te zeggen. Het is voor iedere aanvraag maatwerk, waarbij gekeken wordt naar welke machine en eventuele verwante producten u nodig heeft

Zodra u een offerteaanvraag plaatst zal één van onze specialisten u een goede indicatie geven wat de verwachte leveringsduur van de machine(s) zal zijn. We streven er altijd naar om de leveringsdatum na te komen. Toch kan het zijn dat er vertraging door transport ontstaat. Er kunnen dan ook geen rechten worden verleend aan de indicatie in de offerte.

Omdat dat ieder bewerkingsproces net even anders is, kunnen er vooraf geen prijzen worden gecommuniceerd. Soms heeft een machine aanvullende opties of aanverwante producten nodig om te voldoen aan uw bewerkingsproces.

Daarom kunt u het beste een offerte aanvragen, zodat onze adviseurs de offerte op maat kunnen maken. Zo heeft u altijd de machines die u echt nodig heeft voor de beste prijs, en voorkomen we onnodige kosten achteraf.

Calvet is de specialist voor CNC-bewerkingsmachines in de Benelux. Calvet heeft bewerkingsmachines voor aluminium, PVC en staal. Met uitzondering van massieve bewerkingsmachines kunt voor alle CNC-bewerkingsmachines bij ons terecht. 

Bekijk onze machines

U heeft een machine besteld

Zodra u een machine bij Calvet heeft besteld, ontvangt u een pre-installatie dossier. Hierin staan nog enkele aandachtspunten die belangrijk zijn om nog even te checken en/of uw locatie voldoet aan alle benodigde eisen die voor de installatie van toepassing zijn. 

Sommige van de onderstaande punten zijn niet voor iedere machine van toepassing.

De plattegrond van de machine, met alle afmetingen vindt u in de bijlage van uw pre-installatie dossier. Heeft u vragen over de plattegrond? Neem dan tijdig contact op met onze specialisten.

De positie van de benodigde aansluitpunten staan vermeld op de plattegrond. We verwachten een wandaansluiting klaar voor gebruik op het moment van leveren. We voorzien de machine van kabels en slagen met de juiste afmeting. Let hierbij op dat de aansluitpunten niet verder dan de lengte van de kabels en slagen zijn.

Voor de machines is het van belang dat ze de juiste voeding hebben. Let daarom op de volgende punten;

  • Voeding
  • Afzekering
  • Geïnstalleerd vermogen
  • Verliesstroomschakelaar

De specificaties die voor uw machine van toepassing zijn vindt u in het pre-installatie dossier.

De aangeboden perslucht moet verplicht gedroogde lucht zijn. Vocht in het systeem is zeer schadelijk voor de machine.

Zie het pre-installatie dossier voor de benodigde luchtdruk en het luchtverbruik.

Instellingen van de machine in verband met het netwerk worden uitgevoerd door Calvet in samenwerking met uw IT-medewerker. Deze moet ter plaatse aanwezig zijn tijdens de installatie (in overleg).

De netwerkaansluiting is in de meeste gevallen een standaard RJ45 stekker. Indien dit anders is wordt dit in uw pre-installatie dossier omschreven. Uw IT-medewerker dient zelf de kabels aan te sluiten op uw netwerk.

Zodra de machine in het bedrijfsnetwerk wordt ingeschakeld, raden wij u met klem aan om de machine NIET in het domein van het bedrijf op te nemen, maar de computer te laten staan in Workgroup, en een eenvoudige drive mapping naar een gedeelde map op de server toe te passen.

Als een machine-PC in het domen wordt geschakeld kan dit vreemde problemen met zich meebrengen, zoals:

  • Beperkingen van lees-en-schrijfrechten
  • Machinesoftware die verhinderd wordt te starten of correct te draaien
  • Niet mogelijk om software updates te installeren
  • Incorrecte beeldscherminstellingen

Indien u niet wilt dat de machineoperator via de machine op het internet kan surfen, dan is het mogelijk het internet af te schermen, maar tegelijkertijd toch de software voor support op afstand toe te laten tot het internet, zonder domein.

De dag van levering moet een heftruck ter plaatse ter beschikking zijn. De specificaties van de heftruck kunt u vinden in het pre-installatie dossier.

Voor de aansturing van de machine door middel van zaag- of bewerkingslijsten, vindt u in het protocol waaraan deze lijsten moeten voldoen. De leverancier van uw calculatie programma kan u hierbij verder helpen.

Bij de machine levert Calvet een standaard set gereedschappen. Voor verschillende systeemleveranciers kennen wij de benodigde gereedschappen. Hierop is het standaard set afgestemd.

Zie het pre-installatie dossier voor uw toepassing.

Calvet
verbruiksartikelen webshop

Online verbuiksartikelen bestellen

Wij streven er altijd naar om u met de bestelling te helpen zodat u zeker weet dat u het juiste product bestelt. Toch kan het voorkomen dat u per ongeluk het verkeerde product bestelt. In uw persoonlijke “Mijn Calvet” omgeving kunt u een net geplaatste bestelling annuleren. Uw bestelling kan alleen worden geannuleerd als uw bestelling ons magazijn nog niet verlaten heeft. 

Heeft u besteld zonder een Calvet-account? Dan bent u het snelst geholpen via WhatsApp. Stuur een berichtje dat u de bestelling wilt annuleren, met het ordernummer, naar +31682250735.

Uw bestelling wijzigen kan alleen als u nog geen verzendbevestiging heeft gekregen. Neem contact op met onze klantenservice om uw bestelling te wijzigen. Houd uw accountnaam, en ordernummer bij de hand.

Plaats de gewenste producten in uw digitale winkelmand via de grote oranje knop. Als u de bestelling plaatst met uw Calvet-account gaat dit nog sneller omdat u al bekend bent in ons systeem.

Bent u niet zeker of het product voor uw machine toepasbaar is? Neem contact op met onze klantenservice. Wij staan u graag te woord.

Bezorgadres van lopende bestelling.
Zodra u de bestelling heeft geplaatst, kunt u zelf het bezorgadres van die bestelling niet meer aanpassen. Of u het adres nog wel kunt wijzigen, hangt af van de bezorgdienst die uw pakket bezorgt.

 

Bezorging door PostNL. Heeft u nog geen verzendbevestiging ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice om uw adres te wijzigen. Als u wel al een verzendbevestiging heeft ontvangen, wijzigt u uw adres via ‘bezorging wijzigen’ in de track & trace van PostNL. Als uw pakketje al te ver in het bezorgproces is, kan dit helaas niet meer, ook niet via de klantenservice. Er staat dan een melding op uw track & trace pagina.

Betalen

Zodra u begint met afrekenen komt u terecht in een beveiligde internetomgeving. Zo krijgen anderen niet de kans om stiekem mee te kijken. Uw transactiegegevens worden versleuteld verstuurd via een SSL-verbinding. U herkent een veilige SSL-verbinding aan het groene slotje in uw browser.

Wanneer u als klant bekend bent bij Calvet kunt u op rekening bestellen. Zodra u een bestelling plaatst, wordt het bedrag op uw accountoverzicht weergegeven. Onze administratie stuurt u dan een factuur met de orderspecificatie. De daadwerkelijke factuur betaalt u pas na de levering. Op die manier betaalt u dus achteraf.

Heeft u ervoor gekozen om te betalen met een bankoverschrijving? Dan kunt u het geld overmaken naar ons rekeningnummer: BE31425616101155 t.a.v. Calvet N.V. Vermeld bij het betalen altijd uw bedrijfsnaam en ordernummer.

Online kunt u betalen met iDEAL, creditcard (we accepteren Visa of MasterCard).