In gesprek met Thijs van der Meeren

In gesprek met Thijs van der Meeren, al acht jaar verantwoordelijk voor de vele commerciële successen,  aandeelhouder en sinds begin 2020  General Manager van Calvet, de Nederlandse vestiging in Werkendam.

Dat moet een lastige start zijn geweest, net General Manager van de Nederlandse vestiging en meteen in de Corona pandemie verzeild raken met alle gevolgen van dien. Hoe ben je daar mee omgegaan?

Ja dat was wel even een dingetje. Intelligente Lockdown. Ik stuurde iedereen meteen naar huis en ging toen nadenken hoe ik het zou gaan aanpakken. Veiligheid voor alles was mijn eerste gedachte, maar de bussiness moest ook door en voor onze klanten wilden wij toch de beste service kunnen blijven bieden. Gelukkig kunnen veel werkzaamheden vanuit huis worden gedaan en onze technische mensen zijn gewend om vanuit huis te werken. Dus al snel hadden we het wel goed voor elkaar. Dagelijks contact houden met de medewerkers en klanten, doorgaan met plannen maken en vasthouden aan de ingezette koersverandering.

 Wat houdt de koersverandering in? Kun je daar al meer over vertellen?

De koersverandering die we hebben ingezet gaat verder bijdragen aan de kwaliteit van onze dienstverlening. Calvet streeft altijd naar het hoogste niveau van kwaliteit en service voor onze klanten. Niet alleen bij het advies en de ondersteuning bij de aanschaf van een nieuwe bewerkingsmachine, maar vooral ook tijdens installatie, training en onderhoud. En dan is het belangrijk om te zorgen dat de medewerkers dit ook zo ervaren. Wij doen er veel aan om de betrokkenheid te vergroten en het Calvet DNA door de aderen te laten stromen. Met het leveren van kwalitatief hoogwaardige machines zijn we er niet. Het bieden van uitstekende after-sales en technisch advies waarmee wij onze klanten op een prettige, service-gerichte en eerlijke manier ondersteunen draagt bij aan de doelstelling: “Door de gehele Benelux bekend staan als dé leverancier van de beste bewerkingsmachines en de meest klantgerichte ondersteuning”.  En dat doe ik niet alleen. Samen met de collega’s in Nederland, maar ook in Belgie werken we elke dag aan klanttevredenheid, iets wat Calvet hoog in het vaandel heeft staan. Teamwork makes the dream work!

Wat zijn de laatste ontwikkelingen die hieraan bijdragen?

We hebben sinds begin oktober een geheel nieuwe website gelanceerd waar we enorm trots op zijn. Deze website met een compleet vernieuwd ontwerp maakt gebruik van unieke innovatieve digitale technologie. Het hart van de nieuwe website is de extra geavanceerde en visueel sterke leasecalculator, waarmee wij klanten die de voorkeur hebben voor het leasen van een machine nog sneller van dienst kunnen zijn. Na de keuze te hebben gemaakt voor een machine ziet de klant met één muisklik meteen het basismaandbedrag voor de lease. Calvet werkt hiervoor nauw samen met de leasemaatschappij DLL.

Verder hebben we een Operationeel Manager aangetrokken. Kees Rijpma maakt sinds 15 september deel uit van ons team. Hij zal meer doen dan coördineren en aansturen. Door de monteurs bewust te maken van de waarde die zij met hun service geven aan de geleverde machines, zal hij een belangrijke bijdrage leveren aan de verdere professionalisering van ons Service Team. Ook zal hij een cruciale rol spelen bij het overhevelen van een aantal taken van Calvet België naar Nederland. Dit alles zal gaan bijdragen een klantgerichte ondersteuning.

 Dat klinkt ambitieus. Wat zijn verdere plannen die binnenkort worden gerealiseerd?

We hebben in ons bedrijfspand in Werkendam een mooie ruimte die we gaan inrichten als showroom en opleidingscentrum voor de gebruikers van onze machines. We zijn overtuigd dat wij op die manier onze klanten nog beter van dienst kunnen zijn. En we hebben nog meer ideeën die allemaal gaan bijdragen aan onze doelstelling:

“Door de gehele Benelux bekend staan als dé leverancier van de beste bewerkingsmachines en de meest klantgerichte ondersteuning”.