Onze klantenservice

Heeft u vragen omtrent machines, onze service en/of verbruiksproduct?
Wij staan u graag te woord!

Machines

Indien u vragen heeft over een machine, staat onze helpdesk u graag te woord! U kunt een mail sturen via het contactformulier of naar info@calvet.nl met daarin al uw vragen.

In de offerte vindt u alle informatie omtrent de leveringstijd, en of pre-installatie voorwaarden van uw machine. Mocht u er niet uitkomen dan kan onze helpdesk u verder helpen.

Alles wat u moet weten voor het installeren van uw machine kunt u vinden in het pre-installatie dossier. Hierin staan zaken als stroom, netwerk, luchtdruk, heftruck specificaties en afmetingen vermeld.

Indien u storing heeft aan uw machine kan in veel gevallen onze technisch helpdesk op aftand helpen. Hiervoor gebruiken zij teamviewer.

Onze excuses we streven er naar om dit natuurlijk te voorkomen. Toch kan een menselijke fout een keer gebeuren, we zijn immers niet onfeilbaar. We lossen het natuurlijk kosteloos met u op.
Indien er iets ontbreekt aan de levering van uw machine, kunt u dat het beste per e-mail of telefoon aan onze helpdesk doorgeven.

Webshop

Binnen de webshop van Calvet kunt u gemakkelijk bestellen door op de product detail pagina te klikken op de oranje button. Het product wordt dan toegevoegd aan uw digitale winkelmand.

Binnen uw Mijn Calvet dashboard kunt u wijzigingen doorgeven.

Klik op de link:
Mijn Calvet

Uw bestelling annuleren kan via uw dashboard binnen mijn Calvet. Let wel op dat dit alleen kan als de bestelling nog niet is verzonden.

Indien u uw bestelling wilt wijzigen dient u dit tijdig aan te geven per e-mail. Zodra uw bestelling ons magazijn heeft verlaten kunnen wij uw bestelling niet meer wijzigen. U kunt dan opnieuw bestellen via de webshop.

Als u een bekende klant bent bij Calvet kunt u op rekening bestellen. Indien u een nieuwe klant bent vragen wij u om per iDeal, bancontact of mastercard / visa uw bestelling te betalen.

Service & onderhoud

De inspectie van u machine is per machine vast gesteld op de meest optimale interval. Zo kan het zijn dat uw machine 1 of meerdere keren per jaar wordt gecontroleerd aan de hand van een op maat gemaakte checklist. Hoe vaak uw machine wordt controleert vindt u terug in uw SLA.

De inspectie van u machine is per machine vast gesteld op de meest optimale interval. Zo kan het zijn dat uw machine 1 of meerdere keren per jaar wordt gecontroleerd aan de hand van een op maat gemaakte checklist. Hoe vaak uw machine wordt controleert vindt u terug in uw SLA.

Het onderhoud wordt uitgevoerd aan de hand van een vaste op maat gemaakte checklist voor de machine. 

Tijdens een onderhoudsbeurt wordt de machine gecontroleerd op slijtage en gebreken. Vaak kunnen deze direct worden verholpen door onze monteur. Zo voorkomt u dat de machine op een later moment stil komt te staan of dat u dure reparaties moet laten uitvoeren. 

Het onderhoud wordt uitgevoerd aan de hand van een vaste op maat gemaakte checklist voor de machine. Na afloop wordt er ook een onderhoudsrapport opgesteld zodat u weet wat de monteur heeft gedaan en geconstateerd. Zo heeft u de garantie dat niets over het hoofd gezien is.

Technische heldesk

De Technische Helpdesk van Calvet ondersteunt u bij vragen en problemen. Het komt soms voor dat uw machine een storing aangeeft of dat u er niet helemaal uit komt met het programmeren van software op uw machine.

Onze deskundige medewerkers kunnen u vaak direct via de telefoon en een beveiligde TeamViewer verbinding weer op weg helpen. Zo kunt u snel weer verder met uw productie.

De medewerkers van onze Technische Dienst hebben een opleiding in de machinebouw en jarenlange praktijkervaring. Daarnaast worden ze regelmatig bijgeschoold. Onder andere door de fabrikanten van onze machines. Zo kunt u ervan op aan dat hun kennis up-to-date is en dat ze u snel van een oplossing kunnen voorzien.

 
 

Opleiding & training

Wanneer u een nieuwe machine koopt krijgen uw medewerkers bij Calvet altijd een uitgebreide instructie voor het werken met de machine. 

Dit is onderdeel van onze service en hier betaalt u niets extra’s voor.

In deze intensieve training – die vaak enkele dagen duurt – leren uw medewerkers de machine kennen en worden ze uitgebreid voorbereid op het werken met de machine.

Ook als u nieuwe medewerkers in dienst neemt, de kennis van de operators wilt opfrissen of nieuwe bewerkingen gaat doen met uw machine kunt u bij ons terecht. Samen met u stellen wij dan een training op maat op.

Het type opleiding is altijd afhankelijk van de machine die u aanschaft. Voor complexere machines zijn de trainingen vaak langer en intensiever. Voor machines die eenvoudigere bewerkingen doen, is een korte instructie vaak afdoende. Naast deze instructie wordt er ook altijd een gebruikershandleiding meegeleverd met de machine.